Znakomity pianista, akordeonista, kompozytor, aranżer. W
środowisku muzycznym znany i ceniony od lat osiemdziesiątych, ale
sławę i uznanie szerokiego grona słuchaczy w kraju i na świecie
zdobył z udziałem muzyków swojego tria, wspaniałymi interpretacjami
Chopina w latach 90-tych XX w W latach dwutysięcznych zaczął sięgać
po utwory innych kompozytorów: Komeda, Kurylewicz, Beethoven, ale
także po utwory polskiej muzyki ludowej czy większe
formy muzyki klasycznej jak np. Sonata b-moll F.Chopina. Nadal
bazując na Trio zaczął rozwijać aparat wykonawczy w swoich
aranżacjach o innych instrumentalistów, wokalistów, orkiestrę
kameralną. Kulminacją poszukiwań brzmieniowych jest jego
Koncert Fortepianowy g-moll na trio jazzowe i orkiestrę symfoniczną,
a także Requiem na trio jazzowe, troje wokalistów jazzowych i chór
mieszany.
Wracając do początków sukcesu i brzmienia tria jazzowego jako
podstawowego składu wykonawczego interpretującego muzykę Chopina,
najnowszą inspiracją Jagodzińskiego stała się muzyka mistrza
polifonii Jana Sebastiana Bacha.
W odróżnieniu od muzyki Chopina, w której złożone harmonie i
wysmakowane melodie były podstawą i inspiracją do
improwizacji, w muzyce Bacha, dla Jagodzińskiego i jego Tria tą
inspiracją jest wielogłosowość i nieskończone możliwości przenikania
i wpływania na siebie poszczególnych głosów.
Urodzony w Stanch Zjednoczonych Jeremy Pelt to jeden z
najbardziej wyróżniających się młodych trębaczy w świecie jazzu.
Wielokrotny zwycięzca plebiscytu prestiżowego magazynu Down Beat,
rozpoczął rozwijającą się w zawrotnym tempie karierę w 1998 roku,
kiedy po ukończeniu Berklee College of Music zamieszkał w Nowym
Jorku i dołączył do Mingus Big Band.
Pelt zbudowa
ł
na tej relacji wiele innych, bardzo szybko zdobył ogromne uznanie
tamtejszego środowiska jazzowego, rozpoczynając współpracę z
największymi mistrzami tego gatunku (wsród nich występy i nagrania
m.in. Cliff Barbaro, Keter Betts, Bobby "Blue" Bland, Ravi Coltrane,
Franka Fostera, Winard Harper, Jimmy Heath, Vincent Herring, John
Hicks, Charli Persip, Ralph Peterson, Lonnie Plaxico, Bobby Short,
cedr Walton, Frank Wess, Nancy Wilson i The Skatalites)
Pelt często występuje u boku cenionych zespołów jak: Roy Hargrove
Big Band, The Village Vanguard Orchestra i Duke Ellington Big Band,
jest także członkiem Lewis Nash Septet oraz The Cannonball Adderley
Legacy z występującym gościnnie Louis Hayes. Jako lider, Pelt nagrał
dziesięć płyt, koncertował na całym świecie z własnymi różnymi
zespołami, pojawiając się na wielu festiwalach i estradach
jazzowych.
Nagrania i występy Pelta przyniosły mu uznanie krytyków, zarówno w
kraju, jak i za granicą. Nat Hentoff, legendarny publicysta jazzowy
i producent, wyróżniał Jeremy Pelta w the Wall Street Journal. Przez
pięć lat z rzędu Downbeat Magazine i Jazz Journalist Association
tytułował Pelta wschodzącą gwiazdą trąbki.
Pelt koncertuje obecnie w Stanach Zjednoczonych i Europie,
wspierając swoje najnowsze wydawnictwo "Noir and Rouge - Live in
Paris!" (Highnote rec. 2018).